Oldalak

2013. június 23., vasárnap

Valóban kevés időt adunk egymásnak megmutatni önmagát az ismerkedésnél?

A tegnapi egyik kedves tanítványomtól hallottam ezt a mondatot, ami engem is elgondolkodtatott. "- A férfiak és nők nem adnak egymásnak elég időt arra, hogy megmutassák az igaz önvalójukat és elrohannak egymás mellett.
Pedig, ha nem így tennének, akkor jóval több nő és férfi találna egymásra." 

Talán ez a mostani világ arra is késztet minket, hogy folyamatosan védekezzünk? Sokáig én magam is úgy viselkedtem, hogy nem mertem megmutatni a sebezhetőségem a férfi előtt. Félve attól, hogy újra sérülhetek. Ugyanakkor igyekeztem vele mindazt megosztani, ami számomra fontos volt, amiről azt gondoltam, hogy ez vagyok én. Mióta önismerettel foglalkozom rájöttem, hogy amit magamról gondoltam, hogy ilyen vagy olyan vagyok, az nem volt teljesen valós. 

A gőg és a spirituális gőg sajnos létezik. Egyesek azt gondolják, hogy ők többek vagy jobbak, mint mások. Ezzel egy olyan páncélt rakunk magunkra és egy olyan világba zárjuk be magunkat, ami minden mást kizár. Több spirituális közösségnek is voltam a tagja és szedtem fel az ő nézőpontjaikat. Míg én is beláttam, hogy ahhoz, hogy újra képes legyek megnyílni és kilépni ebből a zárt világból le kell vessem az összes felvett spirituális baromságot amit magamra vettem és a többiek nézőpontjait. Egy guru helyett a saját igazamat követni és azóta lám megnyílt a világ és bárhol, bárkivel képes vagyok ismerkedni. Nem zárok ki valakit azért, mert ő azt sem tudja például, hogy mit jelent az, hogy meditálni. Csodás kalandok és találkozások jöttek azóta az életembe. A több éves önismereti munkámnak hálás vagyok, mert végre valóban megtaláltam önmagam és most valóban a saját utamat követem.

Ha valóban kíváncsi vagy és érdeklődve fordulsz egy-egy ember felé, ha csak egy beszélgetés erejéig is, olyan kapcsolódás történhet, ami felejthetetlenné válik. Ha pedig egy értékes emberrel találkozol, akkor ne engedd, hogy csak úgy elmenjen. Adj neki időt, hogy megismerd és ő is téged. Merjünk kilépni a sértettség, a félelem, az ego és a védekezés falai mögül. Az élet túl rövid ahhoz, hogy le és be zárd magad. Légy kreatív, könnyed és játékos az ismerkedésben, nem kell eldöntened, egyszerűen tedd olyan természetessé, mint a levegő vételt és figyeld meg, hogy mi változik az életedben ez által? :-)  

Kíváncsi vagyok arra, hogy ki mit gondol erről, vagy milyen tapasztalatai vannak az ismerkedéssel kapcsolatosan? Nehéz, könnyű stb.? 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése